pátek 31. března 2017

#1 Já a penpal Kejty - začátky našeho psaní, oslovení

Je jaro a s jarem přichází i jarní úklid. Poslední dobou si se svou penpalkou sdílíme informace o úklidu. Já jsem její dopisy měla schované a svázané provázkem, ale neustále jsem si říkala, že budou přibývat a nebude je kam dávat, tak jsem se rozhodla k radikálnímu řešení - zbavit se jich. Napadlo mě i téma na zajímavý článek a chtěla bych se o něj s vámi podělit.

S penpalkou Kejty toho máme za sebou už opravdu hodně. Již několikrát jsem přemýšlela, že bych se s vámi chtěla podělit o naše společné zážitky, ale jelikož jsem se o ně zatím nepodělila, tak asi nebyla ta správná doba a správný čas (věřím na to, že být na správném místě ve správný čas je prostě znamení). Nyní ten správný čas nastal. Je pravděpodobné, že tato série bude mít několik "dílů", tedy článků, proto ji rovnou začnu číslovat. Dneska si vám tedy prozradím pár základních údajů.

Začátky našeho psaní, oslovení, naše psaní v číslech

Moje penpalka se jmenuje Kateřina, ale toho jste si určitě již všimli. Už ani nevím, proč ji říkám Kejty nebo Kejt, nepamatuji si, jak to vzniklo, ale často ji tak oslovuji.
A když jsme u oslovení... Při likvidaci dopisních obálek mě napadlo, že se s vámi podělím o jména a oslovení, které při naší komunikaci používáme. O tom ale až na konci článku.

Zpět k začátkům našeho psaní. Seznámily jsme se na jednom fóru, kde holky psaly o tom, že shánějí dopisní slečny. V té době by mě ani ve snu nenapadlo, že zrovna Kejty bude ten člověk, se kterým si budu psát roky, a že dokonce nebude problém, že od sebe bydlíme stovky kilometrů. Začala jsem si psát s několika lidmi, ale většina z nich po 3-4 dopisech přestala komunikovat a to i online formou (vždy si vzájemně potvrzujeme, že dopisy dorazily - všichni známe Českou poštu).

S Kejty jsme si začaly psát v roce 2013 na podzim. Zažily jsme spolu tedy už čtvery Vánoce (vánoční balíčky), čtvery narozeniny, maturity, vysoké školy a další osobní mezníky, které život přichystá každému. Napsaly jsme si již přes 100 dopisů, zažily jsme 2 zdražování České pošty. Na začátku našeho dopisování jsme si posílaly dopisy za 10 Kč. Tenkrát to byla známka s tehdejším prezidentem Václavem Klausem. Zažily jsme společně první prezidentské volby. Těchto milníků je opravdu nespočet, ale ten nejdůležitější je, že jsme se poznaly naživo a pro nás obě to bylo něco, co ani jedna z nás nečekala. Naše schůzka převýšila všechna naše očekávání a bylo to mnohem lepší, než jaké jsme si to představovaly. Myslím, že to nebyla poslední schůzka.

Nyní k obrázkům

Na 1. obrázku můžete vidět, jaká oslovení Kejty použila a používá a velice časté bylo slovo Hann - to bylo z doby, kdy jsem začala uvažovat o tom, že si založím blog (původní blog). Opravdu nejčastěji mě oslovovala Haničko, což je moc hezké a strašně mě to těší. Jména jsou vystříhaná z obálek.

1. Nejčastější jména, která používá Kejty
Na 2. obrázku je vidět mapa našich oslovení z 80. dopisů, které jsem momentálně likvidovala (vystříhala jsem a nalepila jsem jednotlivé kousky z obálek). Oslovení jsou různá a právě při prohlížení obálek za sebou jsem viděla příběh. Asi je to na každého fantazii a jen já a Kejty známe ten pravý příběh, ale určitě se u toho každý zasměje.
U každého oslovení máte napsáno, na kolikátém dopise bylo použito. Některé dopisy jsem si schovala a to včetně prvních 5 dopisů, na kterých bylo klasické oslovení slečna.
Po osloveních slečna následovalo oslovení kamarádka, zde je vidět značný zvrat. Bylo vidět, že jsme se sblížily. Nutno podotknout, že první dopisy byly max. na 1 list papíru, ale postupem času se dopisy prodlužovaly. Dále následovala pozitivní oslovení, což souviselo s tím, jak jsem se v té době cítila (nový vztah, začátek něčeho nového,..) a zároveň se ze mě stala "slečna dospělá". Po prázdninách se ze mě stala "vysokoškolačka", která žila normální život, zároveň pro ni vysoká škola byla něco zcela nového, takže jsem se musela učit ("pilná studentka"), mé učení vedlo k dobrým studijním výsledkům ("chytrá"). Po zkouškovém období převážně následuje období, kdy ráda něco tvořím ("šikovná"). Pamatuji si, že v té době jsem hodně jezdila po výletech "golfistka", byly Velikonoce "kuřátko", bylo zkouškové "zaneprázdněná" a začala jsem dost často cestovat autem "řidička", jelikož začaly prázdniny.  Dále si asi dokážete domyslet příběh sami. Samozřejmě, že pro každého může být příběh podle vlastní fantazie.
Hrozně se mi líbí naše oslovení. Občas mi dělá problém, jaké výstižné oslovení použít a hlavně, uvidí ho celý svět. Paní pošťačka určitě ví, co se u nás děje - ona jediná vidí dopisy pravidelně. Naše dopisy ji určitě rozveselují, protože obálky máme často ozdobené (přezdobené) a myslím si, že se jí to moc líbí a plně nás v tom podporuje (dopisy nosí pravidelně a pokaždé, když se potkáme, mi věnuje úsměv). Tímto bych chtěla inspirovat hlavně postcrossery, kteří často používají stále stejná oslovení. Jak vidíte, jde to i bez klasiky a s extravagancí.
2. Mapa oslovení během prvních 80 dopisů,
které používala Kejty
Až budeme mít za sebou další osmdesátku, tak se určitě ozvu s dalším článkem. Dneska jsem vám řekla něco o psaní s Kejty a o našich osloveních. Ani jsem nečekala, že mě to bude tak bavit. Příště se můžete těšit na nějaké další informace o našem dopisování. Pokud máte nějaké konkrétní otázky, určitě mi je dejte vědět na FB nebo přes kontaktní formulář dole.:)

Přeji vám hezký víkend,