pátek 7. dubna 2017

Skanzen v Přerově nad Labem - Jaro na vsi a lázně Kundratice

Minulý víkend bylo tak krásné počasí, že jsme ho celý naplno využili. Hlavní částí výletu byla návštěva skanzenu, kam jsem se chtěla podívat právě kvůli nadcházejícím Velikonocím.
Vezmeme to hezky popořadě. Ano měla bych se učit, ale jelikož mám týden přeplněný a na volný čas nezbývá čas, tak o víkendu maličko chybí nějaká ta motivace a tento semestr mě k učení dotlačí pouze čas. Naštěstí mám vždy vše naplánované, takže jsem se stihla samozřejmě i učit.

Na všechny fotky se můžete podívat v albu Cestovatelský deník na mé FB stránce (odkaz zde).

Lázně Kundratice

Zdroj: Google Obrázky
V pátek jsme se byli podívat v Libereckém kraji, v lázních Kundratice. Oblast je to moc pěkná, ale hlavní důvod, proč vám o tom píšu. Všude tam byly žáby. Bylo jich tam strašně moc, ani nemělo cenu je počítat. Samozřejmě jsem si je i vyfotila. Žáby po sobě lezly a fotka, kterou vidíte níže obsahuje celkem 4 žáby. Žáby byly i v okolních vesničkách. Procházeli jsme se i u rybníku Chrastná, kde bylo dokonce dopravní značení. To byste nevěřili, jak ty žáby byly líné. Hrozně moc jich tam bylo přejetých na silnici.

V lázních Kundratice je maličký rybník, ve kterém žije mnoho nutrii. Takže jsem tam s nimi chvilku pobyli a navečer jsme vyrazily do restaurace, kam jsme se chystali už strašně dlouho. Když jsme do restaurace šli posledně, tak byla plná. Jmenuje se Domov. Je pod Ještědem (z druhé strany než jsou lázně Kundratice, směrem od Liberce). Večeře byla úžasná a moc nám chutnalo.

Skanzen v Přerově nad Labem

Ve skanzenu jsem byla několikrát jako malá. Před dvěma lety jsem tam byla na Vánoce, kdy byl skanzen trochu zasypaný sněhem. Vám doporučuji návštěvu na jaře nebo v létě. Skanzen jako takový je mnohem hezčí. Co se týká pořádaných výstav, tak Vánoční výstava se mi asi líbila více než ta Velikonoční.

Skanzen leží nedaleko Lysé nad Labem. Můžete v něm vidět spoustu postav v dobových oděvech a v dobových objektech. Skanzen obsahuje několik domků (chalup). Ukazuje nám, jak lidé žili v dřívějších dobách na vesnici, ukazuje nářadí, se kterým lidé pracovali. Ale to nejdůležitější, co si možná každý odnese, je zvláštní "vůně" staré chalupy. Celého průvodce skanzenem naleznete zde. A pokud se chcete dozvědět něco o historii skanzenu, klikněte zde. Tyto dva odkazy jsou přímo na oficiálních stránkách skanzenů, takže zde naleznete i další informace.

Výstava Jaro na vsi nebyla špatná, ale zároveň nebyla tak kouzelná, jako ta Vánoční. Nejvíce se mi líbilo zdobení kraslic a celkové výzdoba v chalupách (ubrusy, krajky, záclonky, ošatky). Všude byla zdobená vajíčka různými technikami.
Vedle skanzenu je malý obchůdek, kde si můžete koupit nějaké drobnosti (čaje, perník, porcelánové dekorace,...). Také si tu můžete dát kávu.
Víc už asi říkat nebudu, můžete si prohlédnout fotky a udělat si názor sami.

Pokud byste chtěli stihnout Jaro na vsi, tak neváhejte. Tato akce ve skanzenu probíhá až do 30. 4. 2017.

Teď už se s vámi rozloučím, doufám, že jsem vám dala tip na výlet. Skanzen by měl být otevřen celoročně a zajímavostí v něm najdete mnoho a to po celý rok.

Hanča