pátek 14. července 2017

Pohlednice od Jiřího Škopka (mega nákup, kde?)

Jak už název napovídá, dneska si přečtete něco o tomto skvělém malíři, jehož díla můžeme naleznout na pohlednicích a každý pozná, od koho jsou.
Během dovolené jsme se stavovali v Jaroměři. Když jsme tam byli a přemýšleli jsme, kam bychom se ještě podívali, tak jsem v paměti našla informaci o Knihařství, které je v Jaroměři. Dostala jsem na něj kontakt na Velikonočních trzích, kde jsem nakoupila několik tematických pohlednic. Knihařství mi doporučil sám majitel. Bylo to moc milé. Pohlednice, které jsem tenkrát nakoupila, jsem hned posílala novým majitelům v rámci swapů. Jsou velice oblíbené. I já je mám ráda.
Abych se ale vrátila zpět do Jaroměře. Knihařství se jmenuje Knihařství u Vašatů, odkaz na jeho stránku naleznete zde. Nejedná se vlastně o klasický krámek. Je to starší domek/chaloupka. Samotné pohlednice jsem vybírala v dílničce, kde paní Vašatová vyráběla obaly na diáře. Vše bylo ručně dělané. Ačkoli to není moc můj styl a asi bych si takový diář nekoupila, obdivuji to, že paní Vašatová dokáže tu stejnou věc vyrábět celý den, a pak to prodávat za celkem nízké ceny. Každý diář nebo sešitek jí musí projít pod rukama. Co kus to originál. 

Paní Vašatová mi nejdříve řekla, abych si prohlédla katalog a vybrala pohlednice, které se mi líbí. Jelikož vím, že nejsem žádný troškař, tak jsem navrhla, aby mi paní Vašatová rovnou donesla krabici s pohledy. Krabic bylo celkem asi 5, ale opravdu velikých (40 cm x 90 cm) a poslední krabice měla asi 1 m x 1 m. Co vám budu povídat. Byli jsme tam asi hodinu, možná více. Hezky jsme si povídali, v pohlednicích jsme nacházeli známá místa v Čechách.

Dozvěděla jsem se zajímavé informace, které bych vám chtěla říct. Už tenkrát na tom trhu mi pan Vašata odpovídal na mou otázku, proč se pohlednice neprodávají online. Spousta postcrosserů by o ně měla zájem. Jsem si jistá, že by se tím otevřela nová cesta k výdělku. Na to mi pan Vašata odpověděl, že již měli udělaný prodej na internetu, ale že to někteří zneužili, obrázky "ukradli" a nechali si je tisknout někde jinde za méně peněz a tak. Takže se na to vyprdli, internetový prodej stáhli a pohlednice se dají koupit jen na některých místech, trzích a v infocentrech, kam je dováží Vašatovi nebo pan Škopek. Tuto historku mi znovu vyprávěla paní Vašatová. Bylo mi to hrozně líto. Tyhle originály pohlednic jsou moc hezké. Na jednu stranu chápu, že někteří to zneužili a chtěli si pohlednice vytisknout za menší cenu. Ale na druhou stranu je to nefér vůči panu Škopkovi. 

Obdivovala jsem spoustu pohlednic s Vánoční tématikou, i když na můj vkus se mi moc nelíbí komety, které hodně z nich obsahovalo. Paní Vašatová říkala, že Vánoční pohlednice se prodávají nejvíce, proto jich je velké množství a to i s kometami, které k Vánocům patří. Jsem moc ráda, že pohlednic je velké množství a je z čeho vybírat. Na neštěstí "Pan Škopek už je starší pán, kterému ubývá sil." říkala paní Vašatová. Je to hrozná škoda, ale život je život. 
Pohlednice, které jsem si nakoupila, dám do alba, které si budu moc ráda prohlížet. Někdy v budoucnu si z nich udělám obrázkovou stěnu. Určitě jste zvědaví, jaké pohledy jsem nakoupila. Myslela jsem samozřejmě i na Vás, na mé čtenáře a postcrossery. Pohlednice jsem brala po vícero. Některé se stanou dárkem a jiné najdou nové majitele v rámci postcrossingu. Některé možná nabídnu k prodeji za stejnou cenu, jako jsem je nakoupila, aby si i jiní mohli rozšířit svou sbírku.

Doufám, že jsem vám dala tip, kam jet na nákup a kde pobýt příjemné chvíle. Dneska je to ode mě vše.

Hezké dovolené,

Hanča