pátek 2. února 2018

DIY velká ozdoba z organzy

Nedávno jsem potřebovala velkou mašli/ozdobu. Jelikož v obchodech jsem neměla štěstí a nechtělo se mi nechávat hromadu peněz za mašli v květinářství, tak jsem se rozhodla si ji vyrobit sama. Snažila jsem se najít nějaký návod a postup na youtube, ale nenašla jsem tam nic, co by mě zaujalo. Nakonec jsem se tam pouze inspirovala a vytvořila vlastní ozdobu a návod. Mašle je vhodná na velký dárek - na lednici, auto, apod. Dá se použít i jako ozdoba na dveře.

Jelikož jsem ozdobu tvořila na narozeninový ale i Vánoční dárek, tak je Vánočně laděná. Doprostřed můžete použít například srdíčko (jelikož se blíží Valentýn) nebo třeba jen kolečko, aby celá ozdoba vypadala jako květina nebo třeba velký květ nějaké květiny. Samozřejmě můžete zvolit různé barevné kombinace třeba podle ročního období nebo podle oblíbených barev.

Dneska jsem návod vytvořila ve videu. Níže naleznete podrobnější informace o tom, co ve videu používám, jaké to má rozměry apod.

Materiál, který potřebujeme

  • Organza - Dala by se vyrobit i z vánočního papíru. Já jsem zvolila organzu, která se dá sehnat v galanterii nebo u Vietnamců. Já koupila u Vietnamců 1x zlatou organzu v roli o rozměrech 40 cm x 600 cm, 4x červenou roli o rozměrech 15 cm x 450 cm, 1 x krémovou roli o rozměrech 15 cm x 450 cm.
  • Něco na zavázání - Já použila starou vlnu, pro kterou již nemám využití. Lze použít provázek, nit, drátek, apod.
  • Tavnou pistoli
  • Velký karton
  • Nůžky, nůž na karton
  • Něco na dozdobení středu (moje tipy uvidíte níže)

Potřebné rozměry, příprava organzy

Zlatá organza
Ze zlaté organzy jsem se snažila udělat čtverce o rozměrech 20 cm x 20 cm (nemusí být úplně přesné, ale alespoň přibližné)
Přesně jsem udělala 30 čtverců ze zlaté organzy.

Červená organza a krémová organza
U červené organzy jsem stříhala pruhy o přibližné délce 35 cm. Celkem jsem tedy měla 36 pruhů červené organzy a 12 pruhů krémové organzy.

Kartonové kruhy
Největší kruh má vnitřní průměr 21 cm, vnější průměr je 28 cm.
Střední kruh má vnitřní průměr 14 cm, vnější průměr je 21 cm.
Kolečko má průměr 15 cm.
Kruhy jsem vystřihovala z jednoho kartonu, dají se tedy složit do sebe. Ve videu jsem potom udělala ještě kruh navíc, který jsem vlepila mezi největší a střední kruh. Ten měl rozměr tedy něco mezi těmi dvěma rozměry výše. Nakonec tedy tvořili takové jakoby schody. (snad je to srozumitelné, těžko se to popisuje). Mezi střední kruh a kolečko jsem karton nevkládala, tam jsem to nalepila rovnou na sebe.

Pro shrnutí rozměrů a stužek jsem vytvořila tabulku.

Kruh/kolečko
Vnitřní průměr
Vnější průměr
Počet stužek/kusů organzy
Největší
21 cm
28 cm
12 zlatých, 14 červených, 4 bílé
Střední
14 cm
21 cm
10 zlatých, 10 červených, 4 bílé
Nejmenší
-
14 cm
10 zlatých, 10 červených, 4 bílé

Na poslední kolečko jsem nakonec nepoužila všechny stužky (některé mi zbyly). Ty zbylé jsem nakonec využila při přidělávání hvězdy, abych zakryla mezery.

Jako prostředek ozdoby jsem použila hvězdu, kterou jste mohli vidět v jednom z předchozích návodů - zde.

Tipy a triky

Jelikož jsem ozdobu dělala na etapy a postupně, tak je video natáčené z různých úhlů, při různém světle a na různém podkladu. Za to se omlouvám, ale výroba a potom především stříhání videa bylo velice náročné a jsem ráda, že jsem to dovedla do cíle a můžu se o ni s vámi podělit.

Ozdoba mě vyšla na cca 400 Kč, když spočítám všechen materiál, hvězdu uprostřed, apod. Práci do toho samozřejmě nepočítám, ale pracovala jsem na ni několik hodin. Efekt měla skvělý, obdarovaná osoba byla velice spokojená.

Pokud budete mít organzu se třpytkami jako já tu zlatou, rozhodně pracujte na nějaké podložce nebo na papíru, ty třpytky opadávají a budete je mít všude.

Hvězdu jsem k celé ozdobě přišívala. Dlouho jsem přemýšlela, jaký způsob zvolím, aby byla hvězda hezká. Samozřejmě by šla přilepit tavnou pistolí, ale organza by se u toho zkroutila a ani nevím, zda by to drželo tak dobře. Každopádně při přišívání se obrňte nervy a přišívejte hvězdu k organze co nejblíže kartonovým kruhům.


Snad jsem na nic nezapomněla. Doufám, že bude mít tento návod úspěch, jelikož jsem mu věnovala hodně času a celkově to bylo hodně náročné.

Hezký víkend.
Hanča