pátek 23. března 2018

Jarní výzdoba 2018 - ze starých věnců a zápichů nové?

Na jaře si každý zdobí domov do jarních barviček a různými jarními dekoracemi. I já jsem nějaké dekorace udělala a ráda bych se s vámi podělila o věnec na dveře, věnec z igelitových pytlíků a zápichy do květináčů.

Věnec na dveře

Do jarního zdobení jsem se pustila, protože už jsem se nemohla koukat na podzimní věnec, který jste mohli vidět v tomto článku. Podzimní věnec jsem během zimy dozdobila zimní mašlí, aby vypadal jinak než na podzim. Jenže teď na jaře se na něj už vážně nedalo koukat. I když počasí nám zatím nedopřálo tolik jarních dnů, tak jsem ráda, že ten nový září jarními barvami.

Během půl roku se trochu změnila barva chvojí, ale to vůbec není na škodu, protože k jarnímu věnci se ta "rezavá" barva celkem hodí. Ze starého věnce jsem použila šišky a růžičku z javorového listí. Růžička během také stihla změnit barvu, ale stále se mi líbila, takže jsem ji použila. Vše ostatní jsem vyhodila. To už bylo nepoužitelné.

Dále jsem ve své krabici s tvořivými věcmi vyštrachala staré mašle z řezaných květin, které si dost často schovávám a naaranžovala jsem je tak, jak vidíte na fotce. Mašle jsem v uprostřed svázala pomocí drátku a drátek spolu s mašlemi jsem připevnila na věnec. Do mašle jsem připevnila zmiňované šišky a růžičku.

Na vrch věnce jsem přidělala umělou kytku, která se mi už k ničemu nehodila a vlastně jsem ji chtěla vyhodit, ale vzhledem k barevné kombinaci mašlí jsem ji prostě musela použít. Jednoduše jsem ji zastrčila za drátek, kterým jsem na podzim přidělala chvojí ke korpusu.

Věnec jsem tedy zvládla předělat během pár minut, bez tavící pistole a za minimum nákladů. Právě proto z něj mám obrovskou radost. Vím, že není ledajaký, ale jelikož mám zkušenost s tím, že se rychle zničí, tak jsem prostě spokojená.

Pro porovnání jsem vložila fotku předešlého (zeleného) věnce a toho nového.


Věnec z igelitových pytlíků

Další věnec jsem udělala z igelitových pytlíků. Jelikož je určen na velmi tmavé místo, tak světlá barva celkem vhodná. Na věnec jsem použila staré igelitové pytlíky (např. z vážené zeleniny apod.). Pokud měl některý pytlík dírku, tak to vůbec nevadilo.

Postup

Pytlíky jsem si rozstřihala na čtverečky (někdy to byly spíše obdélníky či kosočtverce/kosodélníky). Velikost byla přibližně 9 cm x 9 cm. Čtverečků je potřeba celkem dost. Dále jsem využila polystyrénový korpus na věnec, špejli a ozdoby.

Vzniklé čtverečky jsem vpichovala do korpusu. Ze začátku jsem je vpichovala po jednom, ale pak jsem přešla na vpichování po 4-5 čtverečcích na sobě, aby mi to trochu ulehčilo a zkrátilo práci. Korpus se vpichováním dost poškodí, tak je potřeba s tím počítat. A zároveň vám to může maličko ztížit práci. Nakonec jsem věnec dozdobila mašlí (přidělala jsem ji pomocí drátku, motýlem (zavázala jsem ho provázkem) a malými šiškami (šišky jsem napíchala do korpusu). Stále mi na věnci něco chybí, takže ho pravděpodobně něčím dozdobím, ale stále nevím, co to bude.

Návod jsem viděla i s organzou nebo se zbytky látek. Vpichovat se dá prakticky cokoli, z čeho se dají udělat čtverečky a je to variabilní. Věnec by bezvadně vypadal i s použitím červených pytlíků.

Zápichy do květináčů

Zápichy do květináčů jsem neměla v plánu dělat. Moje penpalka ale dělala úklidy a zápichy mi nabídla zdarma, tak jsem si řekla proč ne. Rozhodně jsem je ale musela předělat, protože v jejich původní podobě se mi vůbec nelíbily.

Zápichy jsem nabarvila akrylovými barvami a vzhledem k blížícím se Velikonocům jsem volila žlutou a oranžovou. Uznejte, že vypadají mnohem lépe.



Pevně věřím, že víkend bude nakonec sluníčkový a já budu moc brzy zápichy vystavit venku v květinářství.

Hanča