pátek 16. března 2018

Pohledové přírůstky Vánoce 2017

Jaro je sice za dveřmi, ale ještě jsem se Vám nestihla pochlubit s mými Vánočními přírůstky. Poslední dobou na postcrossing není tolik času a když už je čas, tak ho trávím jiným způsobem než sezením u stolu a psaním pohlednic. Za celý den se totiž nasedím dost. I tak mi postcrossing docela chybí a když je příležitost, tak vyměňuji pohlednice alespoň v rámci české skupiny na facebooku. Letos (teda vlastně už loni) do mé sbírky přibylo spoustu krásných pohlednic, pojďme se na ně společně podívat.

Jelikož se jedná o Vánoční pohlednice, tak většina z nich je orazítkovaná razítkem z Božího Daru nebo z Železné Rudy. Upřímně, od té doby co jsem objevila Boží Dar a jeho razítka, tak mi nesmí chybět ve sbírce.

Zdroj: https://www.ceskaposta.cz/-/jezisek-i-letos-vyrazi-na-bozi-dar
Zdroj: https://klatovsky.denik.cz/zpravy_region/jezisek-opet-bydli-v-zelezne-rude20081214.html

Vánoční a zimní pohlednice (popsané)

Mezi prvními pohlednicemi, o které se podělím, jsou Škopkovi se zimní tématikou. Škopka a jeho kresby mám velice ráda. Tento člověk mí skvěle vystihnout místo, které kreslí, že každému hned dojde, o které místo jde.
Pohlednice vybíral protějšek naslepo. Má podmínka byla pouze ta, aby pohlednice nebyly smutné. Některé pohlednice se zimními motivy jsou smutné možná až depresivní. Takové jsem před Vánoci dostat nechtěla. Pohlednice, které mi došly, jsem si oblíbila.


Mezi další pohlednice a tentokrát už Vánoční patří Děti u vany s kaprem, což každého ze starších generací vrátí do dětských let, kdy se kapři kupovali často živí. Perníkovou chaloupku si také s dětství pamatuji. Pamatuji si i to, že pokud v rodině bylo více dětí, tak aby se nehádaly, tak každé dítko mělo svou chaloupku.


Kdo je pravidelným čtenářem tak ví, že mám ráda pohlednice s kočičkami. Tahle zimní mě zaujala na první pohled a měla jsem štěstí, že si o ni nikdo nestihl napsat. Letos jsem si také stihla postavit sněhuláka.


Krtečkovská pohlednice s myškou mi ve sbírce také chyběla. Z loňských let mám ve sbírce Krtka na lyžch, Krtka s dárkem a Krtka s Vánočním stromkem. Při pohledu na tu pohlednici si říkám, proš ten Krtek má čepici a myška šálu? Vždyť mají kožíšek. Tuhle pohádku mám prostě ráda a dlouho už jsem ji neviděla.


V mé sbírce mi konečně přibyl i tento pohled s andílkem, je hezky třpytivý a díky tomu krásně podpoří to kouzlo Vánoc. Předešlé Vánoce jsem tento pohled posílala já a vždy sklidil veliký úspěch.


Sýkorka ve větších rozměrech. No není kouzelná? Ptáčci v zimě mívají mnohem honosnější peří, což tenhle pohled ukazuje. Obdivuji fotografy, kteří umí zachytit na fotku tahle kouzla přírody.


Poslední zimní pohlednicí, která mi dorazila až v druhé polovině ledna, je tato s chaloupkou. Na ní jsou natištěná speciální razítka z Olomouce. Jen mě mrzí, že jsou razítka rozmazaná. Alespoň vím na co si dát při posílání pozor.

Nepopsané pohlednice, různé druhy

Mezi nepopsané pohlednice, které jsem získala v prosinci, patří edice s koly. Tu jsou měla možnost zakoupit na Vánočních trzích v Lysé nad Labem, kde se konal knižní festival (který jsem ovšem nestihla). Tato kola mi přišla vhodná na postcrossing nebo pro milovníky kol. Až na to že jeden stál 15 Kč, což není zrovna levná záležitost. Jsou v klasické velikosti a na tvrdém papíru, jak jsme u pohlednic zvyklí.


V rámci zimních radovánek jsme zavítali i do skanzenu v Přerově nad Labem, který je kousek od Lysé nad Labem. Chaloupky a Vánoční výzdoba v nich je prostě okouzlující a každoročně stojí za to si to přepomenou. Ve skanzenu jsem měla možnost si pořídit i papírový betlémek malovaný mým oblíbeným autorem Jiřím Škopkem. Z betlémku jsem měla neuvěřitelnou radost. Na výběr bylo hned někoik variant. Takže kdo by chtěl betlém od Jiřího Škopka, tak neváhejte v prosinci 2018 navštívit tento skanzen.
Ve skanzenu mají i moje oblíbené modro-bílé pohlednice, které se v mé sbírce také rozrůstají. Jejich cena se nemění a je stále 7 Kč za kus. Připomínají mi české zvyky a takovou tu venkovskou tradici. Samozřejmě jsem neoddolala pohlednicím s kočkami. Pohlednice s kredencí tam na mě čekala, jelikož byla poslední. Chtěla jsem jich vzít více, ale bohužel.


Pohlednice, které vidíte níže jsem zakoupila v roce 2016. Myslím, že stojí za to je zmínit i v tomto článku, protože prostě patří k sobě. Musím říct, že z těchto tří pohlednic jsem ve skanzenu viděla už pouze jen ten s chaloupkou. Jejich složení se pravděpodobně obměňuje a vždy tam naleznu něco nového.


Mezi další pohlednice se zimní tématikou patří tentokrát zvířátkové pohlednice, které mi penpalka poslala k Vánocům, jsem nadšená, že je mám ve sbírce, protože pohled se srnečkem mám už asi rok ve sbírce a ležel v ní osamocen. Přišel mi s Vánočním razítkem Božího Daru loňský rok. Teď už má i kamarády a já jsem a to ráda. Také se vám líbí pohlednice, které patří k sobě?



Dneska je to ode mě všechno. Zároveň můžete čekat další zimní články až ke konci letošního roku. Užijte si víkend.

Hanča