pátek 21. dubna 2017

Pohledové přírůstky 1. čtvrtletí 2017

Poslední dobou na postcrossing nezbývá moc času, takže se mi nahromadily některé pohledy, o které bych se s Vámi chtěla podělit. Spousta z těchto pohledů jsem nezískala ze swapů, ale koupila jsem si je. Chci vám říct i příběh, kde jsem je koupila a co je na nich zajímavého. Pokud máte rádi pohledy od Škopka, tak je tento článek přímo pro vás.

Nejprve asi začneme pohledy, které jsem získala v rámci swapů. Musím říct, že jich není moc. Většinou je to velká náhoda, když něco s někým swapnu.

Velikonoční Krteček

První a zároveň poslední pohled co mi došel, je velikonoční Krteček. Krtečka mám moc ráda, ale většinou je těžké sehnat nějakého nového, kterého jsem ještě neviděla. Tenhle Krtek je ale zajímavý tím, že má speciální Velikonoční razítko, které lze získat pouze o Velikonocích (např. o Vánocích lze získat i Vánoční). Jsem strašně ráda, že ho mám do sady s tím Vánočním.
Krteček - Radostné Velikonoce
Druhou stranu pohledu jsem pro vás naskenovala také, ale text si nechám pro sebe. Každopádně obdivuji krásné písmo, kterým odesílatel psal.
Druha strana Krtečka s Velikonočním razítkem

Lucie Ernestová - Strach a důvěra 

Dalším pohledem je dráček od mojí velice oblíbené autorky. Jakmile mi někdo napíše swap a já u něj vidím L. Ernestovou, tak neváhám.
Tento pohled je z ledna tohoto roku, kdy jsem se učila na státnice (odkaz na článek: Státnice a nový start?) a měla jsem potřebu se trochu zpříjemnit období těsně před zkouškami. Na pohledu byla nalepena i moje oblíbená známka s motýlky.

Když se nad tím zpětně zamýšlím. Měla jsem na výběr z několika pohledů, ale vybrala jsem si zrovna tento. Moje podvědomí mělo pravděpodobně veliký strach, aniž bych si to já sama uvědomovala.
Lucie Ernestová - Strach a důvěra

Turistické pohlednice

Další popsané pohlednice jsou už z dřívější doby. Uklízela jsem dopisy a našla jsem mezi nimi právě tyto pohledy. Oba jsou od mých, už bývalých, penpalek.

Turistické pohlednice nemám moc v oblibě. Líbí se mi pouze, pokud mi je posílá někdo známý anebo pokud jsou z místa, které znám. Více mě zaujala pohlednice ze Sychrova. Sychrov je moc pěkné místo k navštívení a vlastně se k němu ještě vrátím později v tomto článku.
Sychrov
Chodov

Kočičí pohlednice

Pohlednice, ze kterých jsem měla asi největší radost, jsou samozřejmě kočičí. Měla jsem dohodnutý swap prázdných pohlednic s jednou postcrosserkou a docela mi dělalo problém vybrat se z jejího alba. Když jsem jí ale napsala, jaké jsou mé preference, tak mi poslala fotku těchto dvou pohlednic. Byla jsem z nich unešená a musím teda říct, že ve skutečnosti vypadají ještě lépe, než jsem očekávala.
Kočka divoká
Rys ostrovid koupený v muzeu v Sušici
Kočka divoká není pro nikoho asi novinka. Ten kdo se věnuje pohlednicím se stejným obrázkem jako na známce ji moc dobře zná. Rys ostrovid mi hodně připomíná moje výlety v přírodě a po horách.

Pohlednice ze skanzenu v Přerově nad Labem

Pokud jste mými pravidelnými čtenáři, tak vás jistě nepřekvapí, že jsem kupovala nějaké pohlednice v Přerově nad Labem. O výletu jsem psala článek do rubriky Cestovatelský deník (odkaz na článek). Tyto pohledy mám ve sbírce nepopsaných.

Jako první můžete vidět pohled s vizovickým pečivem. Pohlednice mi přišla zajímavá, proto nesměla chybět v mé sbírce. Pohlednic tohoto typu tam měli více. Ale tenhle láskyplný pohled mi připomínal jaro.
Lidové umění
Ve skanzenu můžete koupit i spoustu pohledu od Škopka. V zimě tam mívají zimní a na jaře zase jarní. Samozřejmě nesměl do sbírky chybět pohled se skanzenem, na který jsem si dala i razítko.
Jiří Škopek - Ze skanzenu v Přerově nad Labem
Razítko ze skanzenu
Jelikož bylo jaro a před Velikonocemi, hrozně moc mě uchvátil pohled s pomlázkami, který chtěla i moje penpalka, takže putoval k ní. Uznejte sami, není úžasný? Vypovídá o lidových tradicích.
Jiří Škopek - Pomlázka

Další Škopkovi pohlednice

Jelikož jsme před Velikonocemi byli na výletě na Sychrově, kde se konaly Velikonoční trhy, tak jsem měla  možnost nakoupit pohledů mnohem více. Na trhách byl totiž pán z Knihařství u Vašatů, který tam měl spoustu Škopkových pohlednic. Pán byl velice milý a dal mi informaci, že u něj v knihařství se Škopkovi pohledy dají zakoupit. Pohledy se prý nedají skoro nikde sehnat. Dokonce je prodával i přes internet, ale spousta lidí prý zneužívala obrázky a nechala si tisknout své pohlednice, takže toho nechal a prodává je pouze takto na akcích. Pokud byste chtěli zakoupit pohlednice se Škopkem, doporučuji navštívit knihařství anebo dorazit na některou z akcí, kde se pohledy prodávají.

V nabídce tam pán měl i pohledy, které jsem si kupovala ve skanzenu. S koupí jsem to moc nepřeháněla. Koupila jsem si 3 Velikonoční, od každého dva a všechny už mají svoje majitele, takže jsem ráda, že potěšily i další postcrossery.

Ovečky k jaru jednoznačně patří. Tento pohled je opravdu jarní, o tom vypovídá i název.
Jiří Škopek - Na jaře
Pohlednice s beránkem mi přijde spíše podzimní nebo jarní ale s ošklivým počasím.
Jiří Škopek - Beránek
Chaloupky v severních Čechách jsou hezké a patří k nim. Malou Skálu znám a líbí se mi. A kdo tam byl, jednoznačně vidí, že obrázek je odtamtud.

Jiří Škopek - Na Malé Skále
Dneska už je to ode mě všechno. Už jsem vyčerpala vše, o co jsem se s vámi chtěla podělit. Doufám, že se vám článek líbil a překvapila jsem vás alespoň nějakou informací.

Přeji hezký víkend všem a hodně výletujte, ať máte možnost získat co nejvíce nových pohlednic,
Hanča