pátek 26. května 2017

Preposition song - píseň o předložkách

Dlouho jsem přemýšlela, zda s vámi sdílet tuhle písničku. Nakonec jsem se rozhodla že ano. Určitě vám to zpříjemní den a hlavně je to naučné, hlavně pro ty, co si neustále pletou předložky.

Asi si říkáte, kde jsem k této písničce přišla, proč zrovna tahle písnička apod. Začneme tedy rovnou od začátku.

Jak už víte studuji vysokou školu. Jedním z předmětů, které mám je angličtina (překvapivě :D). Jelikož už ji máme na vysoké úrovni, tak už v hodinách neprobíráme gramatiku, ale hodiny jsou spíše o mluvení a diskuzích. V podstatě v angličtině řešíme různá témata a to i z jiných předmětů. Abyste si dokázali představit, co tím myslím, tak jedny z posledních témat, které jsme řešili, byla například tato:
  • Ženy v byznysu (women in business)
  • Multikulturní rozdíly v případě, že chceme vyjet podnikat do zahraničí
  • Zda Trump zneužívá své moci?
    Veliká výhoda těchto hodin je, že angličtinu vyučují rodilí mluvčí, což nás všechny nutí mluvit a mluvit. Naše "rodilka" je hodně mladá. Je jí kolem 30 let, takže její výuka je často velice odlišná od ostatních. Při mluvení děláme hodně chyb a mezi nejčastější chyby patří:
    • Při mluvení (i rychlém mluvení) často zapomínáme dávat u na konci sloves ve 3. osobě "s" (tohle zrovna není můj problém, ale hodně lidí v tom chybuje)
    • Pokud používáme slovesa s koncovkou -ing, tak často zapomínáme dát sloveso. (to také není problém, mám zažito, že když chci říct "I am singing", tak mi to "am"prostě nevypadne)
    • Jedna z posledních často zmiňovaných chyb jsou předložky (s čímž občas bojuji - někdy proto že si nemohu vybavit jak se předložka řekne a někdy proto, že si předložku vybavím, ale nevím, zda ji mohu v daném kontextu použít)
    A teď jsem vám vlastně sdělila, jak jsem přišla na téma tohoto článku. I když to vlastně není všechno.

    Na začátku jsem psala, že máme ve škole angličtinu na vysoké úrovni. Ale jelikož předložky byly opravdu veliký problém, tak nám "rodilka" pustila právě Preposition song. Hrozně jsme se smáli, bylo to opravdu vtipné. Musím říct, že píseň je hodně chytlavá a díky ní si ty předložky opravdu zapamatujete.

    Od naší "rodilky" se to dalo čekat, je blízko naší věkové kategorie a často byste si ji spletli se studenty. Kromě angličtiny vyučuje i jiné předměty v angličtině. A právě díky odlišnosti předmětů, které vyučuje, ji má každý rád.

    A abych napsala také něco k samotné písničce. Pro začátek si zkuste přeříkat celý text bez písničky. Pokud se nad textem zamyslíte, tak je pouze na naučení předložek. Jedná se troško o jazykový hlavolam.:)

    Text Preposition Song:

    Above, Below, in Front of, Behind
    Above, Below, in Front of, Behind
    Keep on listening to the rhyme
    About Above, Below, in Front of, Behind


    Now the bat is ABOVE the cat
    Just like the cat is BELOW the bat
    And the rat is now is IN FRONT OF the cat
    Just like the cat is BEHIND the rat



    Inside, Outside, Beside, Between
    Inside, Outside, Beside, Between
    Keep on listening you’ll know what I mean
    Inside, Outside, Beside, Between



    Now the rocks are INSIDE the box
    Now the rocks are OUTSIDE the box
    And the fox is BESIDE the blocks
    Now the fox is BETWEEN the blocks

    A nyní už to zkuste s videem. Přeji hodně zábavy.
    Při hledání informací o písničce jsem našla internetovou stránku Stratch Garden, kde naleznete mnohem více angličtiny, ve stejném stylu. Odkaz na Preposition song, Odkaz na Stratch Garden

    Přeji vám hezký prosluněný víkend,
    Hann