pátek 4. srpna 2017

Jizerka, Anenská pouť 2017

Každoročně navštěvuji Jizerku v době Anenských slavností. I letos jsem tam zamířila a tak bych se s vámi ráda podělila o tento zážitek.
Jizerka je moc hezká osada. Vy, kteří mě sledujete už déle, tak víte, že jsem na Jizerce byla už loni. Mohli jste o tom číst v tomto článku. Letos jsem se rozhodla vám udělat pár záběrů do videa, abyste měli větší představu o místě a třeba vás tím nalákám se tam jet podívat.

Letos se slavnost konala 22. 7. 2017. Ráno jsme přijeli obvykle kolem 9 hodiny. Občas bývá problém se zaparkováním přímo na Jizerce. Parkoviště na celý den stojí 50 Kč. Z parkoviště jsme sešli dolů mezi chatka a dále jsme se prošli podél Safírového potoka, od kterého je ve videu vidět spoustu záběrů. Potok je dost ledový. Letos jsme se nepodívali na Rašeliniště Jizerky, protože jsme se loudali a nestihli bychom zahájení slavnosti, které je vidět ve videu, bylo dlouhé ale lidem se líbilo. Mohli jsme tam slyšet nářečí. Nejvíce mě zaujaly lidové tance, na které jsme se koukali několikrát. Kromě tanců zde byli různé soutěže jako řezání dříví nebo slalom na lyžích na trávě. Je to legrace.

Ve stáncích jste si mohli koupit spoustu rukodělných výrobků. Každý stánek nabízel něco jiného - různé šité výrobky, mýdla a kosmetiku, knihy a kalendáře, výrobky ze skla, korálkové výrobky, polštářky z bylinek, šité a pletené hračky, dřevěné misky a hračky a mnoho dalšího. Každý rok si zde kupuji tvarohové šátečky nebo koláčky. I letos jsem neudělala výjimku a opravdu jsem si pochutnala. Mají je perfektní (domácí). Oběd jsme si dali v Chatě Pyramida, kde dělají perfektní guláš nebo borůvkové knedlíky.

Celkově to byl odpočinkový den. Užili jsme si hodně pichlavého sluníčka a všichni jsme se trochu spálili.

Nyní se podívejte na video a rozhodně navštivte tuto oblast.