pátek 8. září 2017

Kniha Ve tvých očích od Nicholase Sparkse

Je tady první recenze na knihu. Nejsem moc veliký čtenář a když už čtu, tak sázím na jistotu. Je určena spíše pro ženy, takže pokud rády čtete romantické knihy, určitě se podívejte, co si o ní myslím já. Je od mého oblíbeného autora, který napsal spoustu knih, které dojmuly sta tisíce žen.


Od Nicholase mám přečtené skoro všechny knihy, které vydal. Četla jsem je v době, kdy tento blog byl teprve v plenkách. Dneska se s vámi podělím o pocity při čtení Ve tvých očích.

Údaje o knize

Autor: Nicholas Sparks
Název knihy: Ve tvých očích
Originální název knihy: See Me
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 456
Rok vydání: 2017

O čem kniha je?

Kniha vypráví příběh dvou mladých lidí Colina a Marii, kteří se náhodou seznámí uprostřed noci při výměně pneumatiky a postupem času se do sebe zamilují.
Colin je muž s hezkým svalnatým tělem, divokou minulostí a silnými emocemi, které se během života musel naučit ovládat, občas se s nimi hodně pere. Maria je dívka španělského původu, která ráda tráví čas sama, je hezká a pracovitá. Zkouší kariéru advokátky a její pracovní minulost ji neustále pronásleduje.
Maria a Colin spolu randí a prožívají spolu krásné chvilky (typické krásné čtení od Sparkse). Colin se pouští do zkoumání Mariiny minulosti, která ji neustále straší a pronásleduje. Kromě Colina prošetřuje Mariinu minulost také detektiv, který Colina zná a ze začátku mu vůbec nedůvěřuje, protože se ho snaží kvůli jeho minulosti dostat do vězení. Během knihy se však jeho názor na Colina vzhledem k okolnostem změní na zcela jinou rovinu. Detektivní příběh vyvrcholí až na samotném konci knihy. A jak skončí? To se dozvíte při čtení.

Jak se mi líbilo čtení

Do knihy jsem se začetla asi na 80 straně. Děj byl zajímavý a moc se mi líbilo zapojení detektivních prvků do romantického děje. Je pravda, že co se týká romantické zápletky mezi hlavními hrdiny, tak to bylo maličko slabší v porovnání s jinými knihami od Sparkse. Slovem slabší myslím to, že zápletka byla více obyčejná. I tak se kniha dobře četla a hltala jsem ji plnými doušky. Až do poslední chvíle jsem nevěděla, kdo je pachatel. A také jsem nevěděla, jak příběh skončí. Vše bylo vysvětleno v epilogu, který rozhodně nečtěte jako první (někteří to tak dělají).

Detektivky vůbec nečtu, takže to pro mě bylo něco nového a přišla jsem na to, že mě to baví. Sice nevím, zda bych četla knihu, která je pouze o řešení kriminálního případu, ale ve spojení s nějakou romantickou zápletkou mi to vyhovovalo.

Kromě toho má kniha nádherný obal, a tak jsem si na chviličku zahrála na fotografku a knihu jsem pro vás vyfotila v celé své kráse.