pátek 26. ledna 2018

#3 Obnova panenek - Ledová královna

Je zimní období, a tak přicházím s obnovou panenky v zimním stylu. Dneska si z obyčejné panenky z blešího trhu uděláme Ledovou královnu.

Jak jsem psala, tak jsem si panenku donesla z blešího trhu, kde jsem ji koupila asi za 10 Kč nebo 20 Kč. Tato panenka nebyla zaneřáděná. Někdy panenky jsou v hrozném stavu, tato byla  v dobrém stavu. Zacuchané vlasy u panenek jsou už zvykem, takže s tím jsem začala jako první.

Vlasy

Vlasy jsem omyla podle postupu zmíněného dříve. V podstatě jsem je omyla aviváží/pracím gelem. Pořádně jsem vlasy pročesala, aby se aviváž dostala všude, poté jsem panence omyla vlasy vodou. Dále jsem na ně dala prostředek na nádobí a namočila je do horké až vařící vody na několik minut. Tímto postupem vlasy hezky prokouknou a u pravých panenek vypadají jako z výroby.
Nejhorší jsou vlasy vždy u konečků a ne vždy tato kůra pomůže, proto nezoufejte, pokud se nezdaří. Na všechny druhy materiálů to nefunguje.

Na fotkách níže můžete vidět panenku před úpravou.


Na dalších dvou fotkách můžete vidět panenku po úpravě vlasů zmiňovaným způsobem. Kdybych panence vlasy jen učesala, tak by vypadaly o dost hůře.

Ledová královna

Na posledních dvou fotkách můžete vidět finální úpravu panenky. Rozhodla jsem se z ní udělat Ledovou královnu. Nějak mi to k této panence sedělo. Možná proto, že má panenka krásně modré oči.

Šatičky mají zapínání na zádech, které je na suchý zip. Okolo pasu má panenka uvázanou šňůrku, která je jen provlékla skrz šaty. Lze tedy vyndat a šaty mohou být bez ní. Šaty doplňuje korunka, kterou jsem naškrobila, aby lépe držela tvar. Je na mašličku, kterou jsem uvázala do vlasů. Panenka má i náramek z korálků v barvě šatů.


Háčkování

Jelikož háčkuju podle toho, jak se mi to zrovna líbí, tak nemohu poskytnout přesný návod. Pokusím se tedy alespoň nastínit, jak jsem postupovala. Předem se omlouvám, že to nebude tak srozumitelné.

Háčkovala jsem dlouhými sloupky a začínala jsem od vrchní části šatů. Podle panenky jsem zvolila délku řetízku tedy 1. řadu. Poté jsem pokračovala 2. řadou dlouhých sloupků. 3. řada  už obsahovala vynechané sloupky na ruce, které jsem zase dělala na míru. Směrem dolů jsem pak ubírala vždy 1-2 sloupky, aby se šaty zužovaly. V úrovni pasu jsem začala rozšiřovat šaty (kvůli sukni) a pokračovala jsem vždy 3 dlouhými sloupky do 1 sloupku předchozí řady. Když jsem se dostala do úrovně zadku panenky, tak jsem začala háčkovat dokola - vrchní část tedy nebyla spojená a na ní jsem nakonec přidělala suchý zip a sukni jsem háčkovala dokola, takže ji nebylo potřeba jakkoli spojovat. Sukni jsem zhruba do její poloviny rozšiřovala vždy o několik sloupků (uvidíte sami, jak moc to bude potřeba) a tu její druhou polovinu jsem již jen háčkovala 1 dlouhé sloupek do 1 sloupku předchozí řady.

Tohle je přibližný návod. Nejprve jsem zvažovala, že sukni udělám kratší, ale teď zpětně vím, že toto byla správná volba.

Dneska je ode mě všechno. Doufám, že se panenka líbila a že jsem možná někoho z vás inspirovala.

Hanča