pátek 9. března 2018

Chia kaše borůvky a syrovátka (zn. Semix a Crownfield)

K snídani často snídám kaše. Když není času nazbyt, tak si dělám instantní kaše, se kterými není práce, a jsou rychle hotové. Dneska jsem se rozhodla říct Vám o těchto kaších něco více.
Jelikož nemám ráda přeslazené kaše, tak jsem si začala kupovat Chia kaše od zn. Semix. Jednou při návštěvě Lidlu jsem uviděla kaši, která byla velice podobná té od Semixu, tak jsem si ji koupila a rozhodla jsem se v rámci recenze porovnat tyto dvě kaše, tedy kaše Semix a kaše Crownfield.
Kaše od Semixu existují ve více příchutích, v Lidlu se ale dala koupit pouze borůvková kaše. V DM seženete více druhů kaší, ale zdaleka ne všechny, které jsou dostupné na e-shopu.

Kde a za kolik?

Semix kaše

Kaše se dá koupit v DM anebo když je speciální akce, tak je dostupná v Lidlu nebo v Penny. Na těchto místech kaše běžně kupuji já. Možná existují i jiné obchody, kde se dají koupit, ale o nich nevím.

Kaši naleznete v sekci s Müsli a sušeným ovocem.

V DM kaše stojí 14,90 Kč, v Lidlu se kaše dají sehnat za 7,90 Kč. Pokud byste chtěli nakupovat online, tak existuje spoustu e-shopů, kde je prodávají, ale největší výběr naleznete přímo na e-shopu výrobce: http://www.zdravyzivot.com/extra-kase/.

Crownfield kaše

Je dostupná pravděpodobně pouze v Lidlu, jelikož je to privátní značka. Je v sekci, kde naleznete ovesné vločky a cereálie. Kupovala jsem ji za 8,90 Kč.

Vzhled pytlík a složení

Na první pohled mě zarazila ta podoba pytlíků s kaší. To byl vlastně důvod, proč jsem se rozhodla k recenzi. Některé výrobky z Lidlu, jsou totiž dobrými napodobeninami a tohle jed zrovna dobrý příklad. Musíte uznat, že obal je hodně podobný a písmo je také velice podobné.

Co se týká složení, tak ho můžete podle fotek porovnat sami. Je téměř identické. Kaše Semix má navíc vlákninu, která je důležitá pro naše zdraví, což značka Crownfield nemá uvedeno.

 Po uvaření a jak chutnají?

Kaše mají velice podobnou chuť. V kaši od zn. Semix je více cítit jemnější chuť a je o trošku méně sladší. Po značce Crownfield jsem v porovnání se Semix kaší měla mnohem dříve hlad.
Kaše jsou jinak velice podobné. Co se týká výživných hodnot, tak zdravější bude určitě ta od Semixu, jelikož obsahuje vlákninu, která je důležitá.

Obě kaše doporučuji vyzkoušet a udělat si doma vlastní "spotřebitelský test". Která kaše uspěje u vás?
Na jaře všichni lidé začínají zdravě jíst. Ovesné kaše, ať už ty koupené nebo přímo doma přichystané z ovesných vloček, jsou velice zdravé a měly by se objevovat v našem jídelníčku. Kaše, kterou si přichystáte doma sami, je jednoznačně nejlepší, protože víte, co jste si do ní dali.

Pokud máte ráno na spěch, tak si myslím, že instantní kaše jsou dobrou volbou (asi lepší volbou než třeba sušenky). Je ale důležité vybrat kaši, která není pouze směsí sladidel a zahušťovadel, ale obsahuji i zmiňovanou vlákninu.

Mějte se hezky a zdravě snídejte.

Hanča